Fluiten thuiswedstrijden

Vanaf de 1e klasse en lager worden de thuiswedstrijden gefloten door verenigingsscheidsrechter. Deze worden aan het beging van het seizoen toegewezen. Hierbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de ervaring en eigen spelniveau. In het algemeen vinden deze wedstrijden plaats voor of na je eigen wedstrijd. Mocht je verhinderd zijn dan is het de bedoeling dat je zelf iemand anders (uit je team of erbuiten) benaderd om te fluiten.

Bondsscheidsrechter worden?

Vindt je het fluiten van wedstrijden leuk en wil je bondsscheidsrechter worden? Dat kan.
Vanuit de Nevobo zijn diverse opleidingen om je uiteindelijk tot nationaal scheidsrechter op te leiden. Mocht je hier meer over willen weten, neem dan contact op met Hans Kramer en/of Robin den Blanken.
Wie weet fluit jij over 10-15 jaar wel de olympische finale!

Digitale wedstrijdformulieren

Digitale wedstrijdformulieren, u leest er hier alles over. Het digitale wedstrijdformulier.

Meer informatie

Op de site van de NeVoBo (http://www.volleybal.nl/ ) bij competitie onder het menu arbitrage vind je een uitgebreidere handleiding.